D’ale carnavalului

Două triunghiuri amoroase în vreme de carnaval. Drame explozive, haz de necaz și necaz de
prea mult haz. Măști de bal și măști sociale, condimentate cu un limbaj comic. Într-un cuvânt:
Caragiale!
„D’ale carnavalului” inițial intitulată „D’ale carnavalului sau Bărbierul galant” a avut
premiera în data de 8 aprilie 1885 la Teatrul Național din București și a fost un insucces
absolut, cu fluierături din partea publicului și cu critici din partea presei. Acum, este unul
dintre cele mai cunoscute și apreciate texte ale dramaturgului român.
Distribuţia:
Nae Girimea – Vladimir Purdel
Iancu Pampon – Kostas Mincu
Crăcănel – Andrei Cătălin
Catindatul – Tudor Andronic
Iordache – Ionuţ Niculae
Didina Mazu – Réka Szász
Mița Baston – Ana Șusca
Ipistatul / Chelnerul – Ștefan Craiu
Scenografia: Romulus Boicu
Video design: Eranio Petruşka şi Ana-Bianca Tudorică
Regizor tehnic: Vasile Marinoiu
Operator lumini: Cristi Ologu
Operator sunet: Robert Roiban
Operator video: Elvis Popescu
Machior peruchier: Dana Dinică
Durata: 2h fără pauză
Recomandare: +12 ani
Premiera: 20 octombrie 2019

VIZIUNEA REGIZORULUI
“Pentru omul de teatru, întâlnirea cu Ion Luca Caragiale nu poate fi una confortabilă. Comediile lui sunt arhicunoscute, și nu de puține ori, pentru că a fost considerat rețetă a succesului facil și imediat, au ieșit spectacole care l-au transformat pe nenea Iancu într-un autor fără profunzime, a cărui operă constă doar în hazul unor replici devenite celebre. Am încercat să îl căutăm pe Caragiale înăuntrul nostru și nu în afară. Cred cu tărie că acest autor a scris despre oameni, și un teatru cu oameni, nu cu caricaturi. Am gândit un spectacol în care să se regăsească atât cei care au savurat montările celebre și încă trăiesc cu nostalgia lor, cât și generația social media care îl întâlneşte prima dată pe nenea Iancu. Sper că prin spectacolul pe care îl propunem publicului vâlcean, am reușit măcar în parte să răspundem la întrebarea „de ce este Caragiale mereu actual?” Mulțumesc lui Romulus Boicu, Ana-Bianca Tudorică și Eranio Petrușka împreună cu care am construit un univers vizual cu totul aparte și suprinzător, cât și trupei de actori a teatrului Anton Pann, alături de care am căutat omenescul din aceste personaje-cult ale dramaturgiei românești.”

VLADIMIR ANTON